چگونه پروتئین بدست بیاوریم وقتی به حبوبات آلرژی داریم؟

تخمه افتابگردان

آیا می دانید از هر 13 کودک، یک نفرمبتلا به آلرژی غذایی است؟ بیش از 15 میلیون نفر تحت تاثیر این وضعیت قرار دارند و این تعداد هر ساله افزایش می یابد، به طوریکه آلرژی به حبوبات بیشتر شایع شده است، بنابراین افرادی که می خواهند سبک زندگی گیاهی را در پیش بگیرند، باید در برنامه ریزی رژیم غذایی خود خلاق باشند. امروز ما به شما می گویم که چگونه پروتئین خود را از رژیم غذایی 100٪ گیاهی بدون مصرف هرگونه حبوبات به دست بیاورید.
آلرژی به لوبیا: دقیقا به چه چیزی شما آلرژی دارید؟

حبوبات یک گروه غذایی بزرگ هستند که شامل:

لوبیا، نخود فرنگی، شبدر، یونجه ،عدس، بادام زمینی، تمبر هندی، سویا… را در بر می گیرند.

انواع مختلفی از گیاهان در خانواده لوبیا وجود دارند، اما اینها اغلب به عنوان غذا مورد استفاده قرار می گیرند. اول از همه، شما باید تعیین کنید که به کدام یک از آنها حساسیت دارید. با یک پزشک متخصص مشورت کنید و آزمایش های لازم را برای دریافت لیست دقیق از مواد غذایی که باید اجتناب کنید،دریافت کنید. توجه داشته باشید که آلرژی به تمام دانه ها، لوبیا ها و آجیل ها بسیار نادر است بنابراین ممکن است خوردن بعضی از غذا ها برای شما مشکلی ایجاد نکند. با این حال، شما باید این را در محیط کنترل شده با نظارت پزشک تأیید کنید.

منابع پروتئینی جایگزین برای گیاه خواران

هنگامی که آلرژی به حبوبات شما را از خوردن هر گیاهی از این گروه غذایی استثنایی جلوگیری می کند، می توانید پروتئین و همچنین فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری را از منابع زیر دریافت کنید.

کنجد

این غذای خاص، یک منبع بر پایه ی پروتئین گیاهی است که به آسانی جذب می شود. درحقیقت، کنجد یک غذای عالی است، شما باید آن را به طور منظم بخورید، صرف نظر از این که حساسیت غذایی دارید یا خیر. علاوه بر فیبر، پروتئین ها، ویتامین ها و مواد معدنی، همچنین به شما مقدار زیادی از آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب غیر ضروری امگا 3 را می دهد.
پروتئین

تخمه کدو

یکی از مزایای اصلی تخمه کدو برای سلامتی ارزش غذایی آن است که می تواند تقریبا همان پروتئین موجود در دانه کنجد را به شما بدهد. حساسیت به حبوبات می تواند برای یک گیاه خوار آزاردهنده باشد، اما حبوبات زیادی مانند دانه ها و سایر منابع پروتئینی وجود دارند که شما می توانید با کمی تلاش آن را در دستور غذایی روزانه خود قرار دهید.
تخمه افتابگردان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *