, ,

انواع آجیل که منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می شوند، کدامند؟

آجیل

گزارش ایالات متحده نشان می دهد، افرادی که به طور مرتب انواع آجیل مانند گردو، بادام زمینی، فندق، بادام درختی، پسته و… مصرف می کنند، با احتمال زیادی بیماری قلبی را کمتر از افرادی که به ندرت یا هرگز آجیل مصرف نمی کنند، تجربه کنند. محققان اطلاعاتی در مورد تاریخچه پزشکی، سبک زندگی و عادات غذایی برای بیش از 210000 کارمند مراقبت های بهداشتی مورد بررسی قرار دادند. به طور میانگین طی یک پیگیری بیش از دو دهه، 14136 نفر مبتلا به بیماری قلبی عروقی، از جمله 8390 بیماری انسداد شریان و 5910 سکته مغزی بودند.

در مقایسه با افرادی که به ندرت آجیل مصرف می کنند، افرادی که حداقل 5 بار در هفته 28 گرم آجیل مصرف می کنند، 14% کمتر به بیماری قلبی عروقی و 20% کمتر به بیماری انسداد شریان مبتلا می شوند.

یکی از محققان تغذیه در دانشگاه هاروارد می گوید: استفاده از آجیل حداقل چند بار در هفته برای کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی مفید است. اما مردم نباید در مصرف آن افراط کنند و باید از آجیل شور دوری کنند. آجیل ها کالری زیادی دارند، آنها باید در مقادیر کم، مصرف و جایگزین غذاهای پروتئینی دیگر شوند تا بتوانند به رژیم غذایی اضافه شوند.

خوردن آجیل به مدت طولانی با خطر کمتر بیماری قلبی، دیابت و فشار خون مرتبط است، اما بسیاری از این تحقیقات بر روی مصرف کلی تمرکز کرده اند نه به شناسایی نوع خاصی از آجیل که ممکن است بیش ترین سود را داشته باشد.

آجیل

مطالعه حاضر به طور جداگانه انواع مختلف آجیل را بررسی کرده و متوجه شد افرادی که حداقل یک بار در هفته گردو مصرف می کنند، 19% کمتر به بیماری قلبی عروقی و 21 درصد کمتر به بیماری انسداد شریان قلب نسبت به افرادی که هرگز آجیل مصرف نمی کنند، مبتلا می شوند و کسانی که حداقل دو بار در هفته بادام زمینی مصرف می کنند به نسبت 13% پایین تر به بیماری قلبی عروقی و 15% کمتر به بیماری انسداد شریان قلب مبتلا می شوند. و با مصرف دو وعده یا بیشتر از بادام درختی و پسته احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و انسداد شریان قلب به ترتیب 15% و 23% کمتر از کسانی است که این آجیل ها را مصرف نمی کنند.

باید به این نکته اشاره کرد که

محققان هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط بین مصرف آجیل و خطر ابتلا به سکته مغزی پیدا نکرده اند، اما در افرادی که مقدار بیشتری از بادام زمینی و گردو مصرف می کنند این احتمال پایین تر است. بدیهی است که داشتن یک رژیم غذایی کامل برای جلوگیری از بیماری های قلبی بسیار مهم است. باید یک رژیم غذایی گیاهی بر پایه ی حبوبات و میوه ها، غلات، لبنیات، ماهی و غذاهای دریایی و مصرف نمک کم و فرآورده های گوشتی داشته باشید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *