,

آیا می دانستید با مصرف آجیل می توانید ریزش موی خود را متوقف کنید!

ریزش مو

مو به طور عمده ساخته شده از کراتین، یک پروتئین تولید شده در فولیکول های مو است. مصرف روزانه پروتئین (8. تا 1 گرم در هر کیلوگرم وزن بدن) ضروری است تا رشد موهای جدید را به جای موهای ریخته شده فعال کند، با مصرف به اندازه ی آجیل ها می توانید از وقوع ریزش مو جلو گیری کنید. بسیاری از مواد معدنی و ویتامین ها در متابولیسم پروتئین، نقش مهمی ایفا می کنند تا به جذب بهتر آن کمک و از آن برای تولید سلول های جدید استفاده کنند. در اغلب موارد، کمبود پروتئین مورد نیاز، مواد معدنی و ویتامین ها در رژیم غذایی روزانه ما با آلودگی و استرس منجر به این می شود که موهای ناسالمی داشته باشیم.

ریزش مو، آجیل

بادام درختی

این آجیل ترد یک منبع مناسب از بیوتین (ویتامین B7) است که به آن ویتامین مو نیز گفته می شود، و برای تجزیه کردن پروتئین موجود در رژیم غذایی، وجود آمینو اسید که کراتین را تشکیل می دهد، ضروری است. اگرچه در مقدار بسیار کم مورد نیاز است، ولی کمبود آن می تواند با نشانه هایی همچون ریزش مو، کاهش یا متوقف شدن رشد مو، باعث آسیب به بدن شود. مصرف یک مشت بادام به صورت روزانه باعث درخشش پوست و مو شما می شود. بادام یک منبع انرژی آماده و در عین حال ویتامین E، منیزیم، مس، فسفر و اسیدهای چرب اشباع نشده منحصر به فرد مناسب قلب را فراهم می کند. برای به دست آوردن بیوتین می توانید از سایر منابع مانند موز، تخم مرغ، بادام زمینی یا دانه ها ی کامل استفاده کنید.

آجیل، پسته، بادام درختی

پسته

پسته یک منبع سرشار از آهن طبیعی می باشد و به دلیل فریتین و پروتئین که مسئول ذخیره آهن در بدن ما می باشد، برای سلامت و درخشان کردن مو مورد نیاز است. آهن ذخیره شده، بیشتر باعث افزایش اکسیژن موجود برای تغذیه ی سلول های مو می شود. زنان در بعضی موارد سطح فریتین کمتری به دلیل از دست دادن آهن در طول دوره ی قاعدگی ماهانه دارند. در هر صورت، سطوح فریتین باید به صورت مشروط برای زنان مبتلا به مشکلات موی سر و بیماران مبتلا به غده ی تیروئید فعال بررسی و اصلاح شوند.
البته این همه ی خواص نیست، بلکه پسته پروتئین، ویتامین E، کلسیم و منیزیم را نیز فراهم می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *