روز هر چیزی دلت می خواهد بخور ( پیشنهاد یک کوکتل خوشمزه از طرف اوتانا)

کوکتل خوشمزه از اوتانا

حتما برایتان پیش آمده که نگران رژیم غذایی یا تناسب اندامتان شده باشید و به خاطر آن مجبور باشید خیلی از چیزهایی که دوست دارید را کنار بگذارید و یا مثلا بعد از دعوت به یک مهمانی با کلی غذاهای رنگارنگ مواجه شدید ولی با کمال خونسردی آب دهنتان را قورت دادید و یک بار دیگر جلوی خودتان را گرفتید، این اتفاق ممکن است برای هرکدام از ماها پیش آمده باشد.

پیشنهاد

اما امروز برای یکبار هم که شده رژیم تان را کنار بگذارید، چون امروز قرار است یک روز خاص و ویژه برای شما باشد، به طوریکه از صبح که بیدار می شوید به خودتان می گویید که می خواهم از امروزم لذت ببرم و دست رد هم به هیچ غذای لذیذی نمی زنم، چه ایرادی دارد یک روز از زندگیمان را آنطور که واقعا دلمان می خواهد باشیم و به هیچ چیز دیگری فکر نکنیم، پس بهتر است همین حالا دست به کار شوید، شاید لازم باشد این روز مهم را با یک کوکتل خنک و خوشمزه شروع کنید…

کوکتل چیست؟

به ترکیب بیش از دو نوشیدنی کوکتل (cocktail) گفته می شود، امروزه بیش از هزاران نوع کوکتل در جهان وجود دارد که هرکدام با توجه به مواد و نوشیدنی ها، آب و هوا و ذائقه ی هر منطقه درست شده اند و بعضی از آنها مانند کوکتل موهیتو، جهانی شده و توانسته طرفداران بسیاری را به دست بیاورد(موهیتو اصالتا یک کوکتل کوبایی می باشد). ما امروز تصمیم داریم یک کوکتل لیمویی با پسته را به شما آموزش بدهیم و امیدواریم که از آن لذت ببرید.
کوکتل

 

طرز تهیه ی کوکتل لیمویی با پسته

این آموزش به دو بخش (نوشیدنی پسته و کوکتل) تقسیم شده که به شرح زیر می باشد. شما در ابتدا می بایست نوشیدنی پسته را آماده کنید، سپس سراغ تهیه کوکتل رفته و در نهایت با ترکیب آن دو به نوشیدنی مورد نظر دست پیدا کنید.

مواد لازم برای نوشیدنی پسته:
مغز پسته خام                            3/4 فنجان پسته پوست کنده
شکر                                         3/4 فنجان
آب                                           1/2 فنجان
آب گاز دار                                  1/4 فنجان

ابتدا پسته ها به مدت 2 ساعت در آب خیسانده شود و سپس توسط یه کیسه پارچه ای تمیز 2 بار چلانده شود. خرده پسته های روی آن را کنار بگذارید، شکر را به ترکیب اضافه کنید، روی حرارت ملایم قرار داده تا رقیق شود، سپس از روی حرارت بردارید تا خنک شده و در اخر آب گاز دار را به آن اضافه کنید.

کوکتل
مواد لازم برای کوکتل:
نوشیدنی پسته                       10 گرم
آب گاز دار                              1/4 1فنجان
نوشیدنی لیمو                         22.5 گرم
برگ ریحان                              2 عدد
نمک                                     نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه:
همه مواد را با هم ترکیب کنید و به همراه چند تکه یخ داخل مخلوط کن بریزید و در نهایت درون یک لیوان با 4-3 پسته آن را تزیین و نوش جان کنید.
خوشحال می شویم نظر خودتان را پای این پست بنویسید یا از طریق شبکه های اجتماعی با ما به اشتراک بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *