, ,

آیا بادام درختی از ابتلا به کرونا پیشگیری می کند؟

پیشگیری از کرونا

بادام بخوریم تا کرونا نگیریم

ترک کردن عادات بد غذایی، مخصوصا میان وعده‌هایی که برای پر کردن شکم خود به سراغ آن‌ها می‌رویم، می‌توانند در کنار استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، اولین اقدام مهم ما برای مبارزه با ویروس کرونا باشند. اما سوال این است که جای چیپس، پفک، غذاهای چرب و از این قبیل هله هوله‌های مضر، چه خوراکی‌هایی را می‌توانیم جایگزین کنیم که نه تنها مفید باشند، بلکه در دورانی که ویروس کرونا در جهان یکه‌تازی می‌کند، قدرت ایمنی بدن ما را هم افزایش دهند؟ این سوال را این بار دانشمندانی از انگلستان  پاسخ می‌دهند.

طی تحقیقات انجام شده از سوی موسسه تحقیقاتی غذا نورویچ انگلستان دانشمندان و محققین به این نتیجه رسیده‌اند که ترکیبات شیمیایی طبیعی که در پوست بادام درختی رخ می‌دهد، قادر است سیستم ایمنی بدن انسان برای مبارزه با ویروس کرونا را تقویت کند.

پیشگیری از کرونا

با بادام درختی به جنگ ویروس کرونا برویم

پوست جادویی بادام درختی

پوست بادام درختی توانایی این را دارد تا قدرت گلبول‌های سفید خون را برای شناسایی ویروس در بدن افزایش دهد. اما این پایان ماجرا نیست؛ پوست بادام درختی همچنین می‌تواند توانایی بدن برای جلوگیری از تجدید پذیری، تولید مثل و مشابه سازی ویروس‌های مختلف را بهبود ببخشد تا از پخش شدن آن در سرتاسر بدن جلوگیری کند.

این دانشمندان حتی به این نتیجه دست پیدا کرده‌اند که پس از هضم شدن بادام، این میوه همچنان سیستم دفاعی بدن در برابر ویروس‌ها را افزایش می‌دهد. طبق نتیجه این تحقیقات، مشخص شده است که این آجیل می‌تواند بدن را نه فقط برای مبارزه با ویروس کرونا بلکه برای مقابله با طیف وسیعی از ویروس‌های مختلف تقویت کند. از جمله این ویروس‌ها می‌توان به سرما خوردگی‌ و آنفولانزا اشاره کرد.

البته با این که هنوز مشخص نشده مصرف چه مقدار بادام در طول روز می‌تواند برای سیستم دفاعی مفید واقع شود،‌ با این حال به نظر می‌رسد مصرف مرتب این آجیل برای محافظت از انسان در برابر آلوده شدن با ویروس، بسیار مناسب است.

فواید بادام درختی برای مبارزه با ویروس کرونا

بادام می‌تواند در  افزایش عملکرد درونی بدن انسان، عوامل کلیدی سلامت قلب و عروق و کاهش کلسترول بد، نقش بسزایی را ایفا کند. از آن جایی که ویروس کرونا برای افرادی که مشکلات قلبی-عروقی و دستگاه تنفسی دارند، بسیار خطرناک است، بنابراین یکی از سپرهای شما برای مبارزه با این ویروس، چیزی نیست جز بادام درختی.

در ادامه با برخی از مهم‌ترین فواید بادام درختی آشنا می‌شویم.

نتایج فوری و بی‌درنگ

طبق تحقیقات انجام شده روی برخی از شهروندان انگلستان که از مشکلات و خطرات قلبی عروقی رنج می‌برند، نتایج بادام درختی شگفت‌انگیز بوده است. این اشخاص با مصرف بادام در یک دوره ۶ هفته‌ای به سرعت شاهد بهبود عملکرد رگ‌ها و سطح کلسترول بدن شده‌اند. این تحقیقات نشان داده است که بادام این توانایی را دارد تا ریسک‌های مرتبط با بیماری‌های مربوط به قلب و عروق را تا ۳۲ درصد کاهش دهد.

مفید برای سلامت قلب

پس از انجام تحقیقات، مشخص شده است مردمی که بادام مصرف می‌کنند، دور کمر و شاخص توده بدنی کمتری نسبت به افرادی که بادام مصرف نمی‌کنند، دارند. این مسئله نشان می‌دهد که جایگزینی بادام با خوراکی‌های مضر روزمره چقدر می‌تواند برای سلامت قلب انسان مفید واقع شود. بادام می‌تواند با کاهش سطح کلسترول بد و افزایش عملکرد سرخرگ‌ها، در این امر عملکردی موثر داشته باشد. بر اساس این تحقیقات که با جایگزینی بادام با خوراکی‌های مضر انجام شد، مشخص شده است که بادام توانسته ۳۰ درصد در رفع مشکلات قلبی عروقی عملکرد مفیدی داشته باشد.

پیشگیری از کرونا

یکی از آیتم‌های سالم در رژیم‌های غذایی

در یکی از تحقیقاتی که در خصوص بادام انجام شده، محققین در یک دوره ۴ روزه روی ۶۸۰۲ شخص بالغ، متوجه شده‌اند که بادام یک رژیم غذایی بسیار سالم‌تر نسبت به گزینه‌های مشابه است. این مسئله به این دلیل است که بادام قدرت مقدار جذب بالاتری از پروتئین، چربی، ویتامین سی، فیبر، پتاسیم و دیگر موارد را در اختیار دارد. اما این پایان ماجرا نیست، بلکه بادام قدرت جذب پایین‌تری هم در اسید‌های چربی ترانس، کربوهیدرات، شکر و سدیم دارد. نتیجه تمامی این ویژگی‌ها باعث شده تا افرادی که در رژیم خود از بادام استفاده می‌کنند، چربی دور کمر کمتری داشته باشند.

همانطور که در این مقاله و نتیجه تحقیق دانشمندان متوجه شدید، بادام در رژیم غذایی، سلامت قلب و عروق و سیستم تنفسی بسیار مفید است. از آن جایی که ویروس کوید ۱۹ می‌تواند از تک تک مشکلات و ریسک‌هایی که در این زمینه‌ها رنج می‌برید سو استفاده کند، بنابراین قادر هستید با استفاده از مصرف بادام درختی، بدن خود را برای مبارزه با ویروس کرونا تقویت کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *